تبلیغات
صفحه شخصی نبی الله باستان فارسانی - مطالب دی 1392
منوی اصلی
صفحه شخصی نبی الله باستان فارسانی
بیستون را عشق كند و شهرتش فرهاد برد
  • عزت الله مهدوی

    روزنامه آرمان شماره 2385 شنبه 28 دی ماه 92 ص5

    1.آموزش وپرورش نوین در ایران به دنبال نوعی تغییر نگرش در جهت بازسازی سیاسی و اجتماعی جامعه استبدادزده، بیمار، استعمارزده و رنجور عهد قاجاریه شکل گرفت. بسیاری از نواندیشان آن دوره مهم تاریخی، این نهاد اجتماعی را دروازه‌ای برای ورود به تحولات کیفی و کمی می‌شمردند. البته مبلغان سیاسی و مذهبی اروپایی نیز بیش از متفکران ما در این زمینه متفطن بودند. اما اغراق در سهم آنها در جهت دادن به روند تاسیس مدارس، خصوصا در جامعه به شدت سنتی آن روز ایران، خیلی وجه تاریخی و واقعی ندارد. لازم است بدانیم رهبران فکری و مذهبی با نفوذ آن دوره از روند رو به رشد این نظام جدید در بسیاری از مواقع حمایت جدی می‌کردند. تا اینکه در دوره پهلوی اول جریان دولتی‌سازی مدارس شدت گرفت و حکومت، از مدارس ابزاری ساخت تا انتظارات خود را برای تغییر شکل و محتوای جامعه، تعمیق ببخشد. بی‌شک آنها

    آخرین ویرایش: شنبه 28 دی 1392 18:36
    ارسال دیدگاه
  • توقف اجرای سه حکم زندان معلمان- روزنامه اعتماد،26 دی 92                         

    ( محمود بهشتی لنگرودی در گفتگو با اعتماد)

      فرهنگیان این روزها امیدوار شدند؛ امید به پیگیری پرونده همکاران زندانی، تبعیدی، اخراجی و محکوم‌شان از سوی آموزش و پرورش. سخنگوی کانون صنفی معلمان در گفت‌وگو با «اعتماد» می‌گوید در حال حاضر سه حکم زندان معلمان در مرحله اجرا متوقف شده است. هر چند پیگیری این پرونده‌ها از قبل از آمدن وزیر جدید به آموزش و پرورش شروع شده بود.

    علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش از همان روزهای سرپرستی قول پیگیری پرونده این دسته از معلمان را به فرهنگیان و نماینده‌های آنها در کانون‌های صنفی داد. معاونت حقوقی مسوول پیگیری بخشی از پرونده‌ها در آموزش و پرورش شد و در آخرین اقدام برای رسیدگی پرونده معلمانی که احکام آنها از سوی نهادهای دیگری به غیر از آموزش و پرورش و هیات تخلفات اداری این وزارتخانه صادر شده بود به رییس قوه قضاییه برای عفو نامه نوشت. هنوز از نتیجه این نامه‌نگاری خبری نیست اما با پیگیری فرهنگیان از پیش از این تاکنون اجرای سه حکم متوقف شده است.

    آخرین ویرایش: شنبه 28 دی 1392 18:20
    ارسال دیدگاه
  • سراب هوشمندسازی مدارس: 

    یادداشتی از محمدتقی سبزواری

    دو ماهنامه ی چشم انداز ایران، شماره ی82،

    آبان و آذر 92  مقدمه:

    با قرار گرفتن در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات و بهبود نظریه های آموزشی، هوشمند سازی مدارس از جایگاه خاصی برخوردار شده است. تأکید سند تحول بنیادین سبب شده تا شیوه نامه هوشمند سازی مدارس تدوین و در اختیار مدارس قرار گیرد. سند تحول در کلیه مراحل به لزوم استفاده از فن آوری های جدید و بازتعریف ارزش ها و شیوه های آموزشی پرداخته است.

    در بند 25، بیانیه ارزش ها در سند تحول به  بهسازی و تحوّل در نظام برنامه ریزی آموزشی و درسی، مالی و اداری و زیر ساخت های کالبدی و فناوری توصیه شده است. به منظور نیل به اهداف کلان سند تحول در بند 7، راهبردهای کلان از تقویت نگاه فناورانه و بهره مندی هوشمندانه از فن آوری های نوین در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی سخن به میان آمده است.

    سند تحول همچنین برای رسیدن به اهداف کلان، به ارائه راهکارهایی[1] به منظور ارتقای کیفیت فرآیند یاددهی – یادگیری با تکیه بر استفاده هوشمندانه از فناوری های نوین پرداخته است:

    آخرین ویرایش: شنبه 28 دی 1392 18:14
    ارسال دیدگاه
  • یادداشتی ازعلی اصغر ذاتی یاور کانون صنفی معلمان: 
    ما فرصتیم،تهدید در راه است
    به تازگی از وزیر آموزش و پرورش نقل شده "تشکل صنفی تهدید نیست" و اخیرا اقدامی شجاعانه ،شگفت انگیز و افتخارآفرین برای آزادی معلمان معترض زندانی نموده است؛تا نتیجه ...
    اما تشکل های صنفی معلمان و همه گروه های مردم نهاد از آغاز فرصت رشد و توسعه انسانی بودند.همگرایی و ایجاد شبکه های اجتماعی و همکاری مردم در گروه های مدنی یک ضرورت و راهکار موثر است.دیری است دیوارهای ایدئولوژیک احزاب فراگیر فروریخته.دشمنی دیرینه ی محافظه کاران تمامیت خواه و واپسگرا قادر به رویارویی با تحول خواهی انسانگرایانه نیست.زیرا تشکل های اجتماعی و شبکه های مردم نهاد ضمن نظارت بر نهادهای قدرت و ثروت می توانند زاویه های چالش برانگیز بین کاست های تکامل نایافته با مردم را پر کنند.ترفندها در دراز مدت اقتدارگرایان را مجبور به تغییر،تسلیم و شکست خواهد کرد.
    دور نیست تجربه ای که می توانست با نقش آفرینی زیبا در کشور ما گام بلندی را تحقق بخشد که متاسفانه با حمایت های پیدا و نهان و بی رحمی تمام به حیرت و سرگشتگی موقتی انجامید.آقای وزیر اعتراض هم فرصت است. (ادامه مطلب را ببینید)
    آخرین ویرایش: شنبه 28 دی 1392 18:11
    ارسال دیدگاه
  • یادداشتی از اسماعیل عبدی دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران(تهران)

    در پاسخ به فرا خوان سخن معلم :

    اخیرا خبرگزاری تسنیم گزارشی از سخنانمحمود فرشیدی مبنی بر ناکارآمدی تشکل های صنفی در پی گیری امور فرهنگیان منتشر کرده است.در این گزارش ایشان تشکل صنفی را تعریف مناسبی برای آموزش و پرورش ندانسته و آن را موجب تحقیر معلم دانسته و خواستار استقرار نظام معلمی شده اند!

    بی گمان خاستگاه این سخنان کنایه آمیز در یک ایدئالیسم اخلاقی و تفکر آرمانگرایانه ای است که طی سالهای 84 تا 86 در اداره ی آموزش و پرورش کشور شکست خورد و حالا به هر قیمتی به دنبال بازیابی آرمانهایش است.پس از رای سیاسی عدم اعتماد مجلس به محمد علی نجفی در سرمقاله روزنامه رسالت فرشیدی عملکرد وزرای اسبق آموزش و پرورش را به انواع و اقسام ایرادهای شکلی و محتوایی محکوم کرد و در مصاحبه با سایت مشرق از وجود رگه های سکولاریسم در نوشتار اولیه سند ملی آموزش و پرورش در دوره اصلاحات خبر داد و افزود ما با بهره گرفتن از نظریات اساتیدی نظیر مصباح یزدی و تدوین فلسفه تعلیم اسلامی این مشکل حل کردیم.

    محمود فرشیدی با سابقه ای بسیار کوتاه تر از قامت وزارت،که بالاترین آنها مدیرکلی در آذربایجان شرقی و کرمان بود و آخرین پست قبل از وزارتش مدیریت مدرسه بود، در میان بهت همگان در سال 84 به عنوان اولین وزیر آموزش و پرورش دولت نهم انتخاب شد.

    آخرین ویرایش: شنبه 28 دی 1392 18:09
    ارسال دیدگاه
  • علی جنتی در مصاحبه با الجزیره:

    محدودیت‌های فیس‌بوک باید برداشته شود/قوه قضائیه خود را با تحولات کشور هماهنگ کند

    خبرگزاری تسنیم: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن درخواست از قوه قضائیه برای هماهنگ کردن خود با تحولات جاری کشور بر لزوم لغو محدودیت‌های اعمال شده بر فیس‌بوک شد.

    به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم؛ علی جنتی، وزیر ارشاد کشورمان، در گفت‌و‌گو با شبکه خبری الجزیره در پاسخ به‌ سؤالی درباره قوه قضائیه ایران خواهان هماهنگی دستگاه قضایی با تحولات جاری کشور شده و گفت: "امیدواریم تغییرات را در دستگاه قضایی نیز شاهد باشیم." 

    وی ضمن اشاره به اینکه به مدت سه سال است که عضو فیس‌بوک می‌باشد گفت: "ما با کمک سایر وزراء در تلاش هستیم تا شرایطی را مهیا سازیم که همه در ایران به فیس‌بوک که راهی برای ارتباط بین مردم، برقراری تماس و تبادل ایده‌ها است، دسترسی داشته باشند... من فکر می‌کنم که هم‌اکنون بسیاری از ایرانی‌ها از فیس‌بوک استفاده می‌کنند... این محدودیت باید دیر یا زود برداشته شود."

    وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: "یقینا عناصری در ایران وجود دارند که با هر گونه گفت‌و‌گو با غرب مخالف هستند. من معتقدم که پس از امضای توافقنامه و با توجه به حمایت گسترده‌ای که مردم ایران از رئیس‌جمهور به عمل آورده‌اند، این عناصر به میزان زیادی عقب‌نشینی کرده‌اند." 

    آخرین ویرایش: دوشنبه 23 دی 1392 23:41
    ارسال دیدگاه
  • گزارش اختصاصی «اعتماد»
    از سرنوشت آموزگارانی كه در 8 سال گذشته با فشار های مختلفی روبه رو شدند

    روزنامه اعتماد ص 13 ، 16 / 10 / 92

    از صحبت های علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش مبنی بر پیگیری پرونده معلمان اخراجی و تبعیدی بیش از یك ماه می گذرد، دبیرخانه كانون های صنفی معلمان هم نزدیك به 45 روز پیش، پرونده 22 معلم اخراجی، تبعیدی و زندانی را به معاونت حقوقی آموزش و پرورش فرستاد. آموزش و پرورش همچنان می گوید در حال پیگیری است، اما هنوز هیچ حكمی متوقف یا برگشت داده نشده است .
    ( ا.ع )به «اعتماد» می گوید: تاكنون پرونده 22 نفر از معلمان را با توجه به اهمیت و اولویت رسیدگی به احكام شان، به معاونت حقوقی آموزش و پرورش فرستادیم اما تاكنون اقدامی در جهت توقف احكام و رسیدگی به پرونده ها از سوی آموزش و پرورش صورت نگرفته و هرچه گفته شده بیشتر جنبه وعده و وعید داشته است. به گفته او آخرین پاسخ معاونت حقوقی آموزش و پرورش این بوده كه پرونده ها برای رسیدگی به هیات عالی نظارت رفته است.  (ادامه مطلب را ببینید)
    آخرین ویرایش: چهارشنبه 18 دی 1392 13:48
    ارسال دیدگاه
  •        مجموعه ای از نمونه سوالات سوم راهنمایی در صفحه جانبی همین وبلاگ به روز شد. برای دیدن نمونه سوالات روی لینک زیر کلیک نمایید.


    آخرین ویرایش: شنبه 7 دی 1392 11:17
    ارسال دیدگاه
  • روزنامه قانون

    پنجشنبه 5 دی ماه 92
          چهارشنبه 15 آذر 1391 بود که خبر آتش‌سوزی در مدرسه دخترانه روستای شین‌آباد از توابع پیرانشهر تمام کشور را متاثر  کرد. حادثه ای که در پی آن 29 دانش آموز دختر سوختند، دو تن از آن ها فوت کردندو انگشت های دست سه نفراز آنان قطع شد و 12 نفرنیز با آسیب جدی در پیچ و خم مطالبه ی حقوقی افتادند که ضایع شده بود و درمانی که وعده های دلخوش کننده بسیاری از آن به گوش مى‌رسید. وعده ها حکایت از این داشتند که کودکان شین آباد با هزینه دولت و در بهترین مراکز درمانی و تحت نظر بهترین متخصصان، بهبود خواهند یافت. با این حال فراز و نشیب در تحقق این وعده این روزها به جایی رسیده که خانواده ها بی پرده مى‌گویند روند درمان متوقف شده و شکایت خود را از وزارت بهداشت و آموزش و پرورش به شخص اول دولت برده اند. آن ها معتقدند علت تاخیر درمان فرزندانشان عدم‌تامین منابع مالی بوده در حالی که وزارت آموزش و پرورش موظف شده بود این هزینه را پرداخت کند اما هیچ مبلغی از سوی این وزارتخانه به حساب بیمارستانی که قرار بوده بچه ها در آن بستری شوند واریز نشده. اسماعیل عبدی، دبیر کل کانون صنفی معلمان که پیگیر احوال این کودکان است در گفت و گو با «قانون» در خصوص تجمع دو سه روز گذشته مى‌گوید که خانواده کودکان حادثه دیده شین آباد هفته گذشته برای ادامه مراحل درمان به تهران آمدند. بر اساس توافقی که بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت حاصل شده بود قرار بر این بوده که وزارت آموزش و پرورش هزینه درمان این دانش آموزان به مبلغ 5 میلیارد تومان را  طی 5 سال پرداخت کند. مراحل درمان قرار بود در بیمارستان محب ادامه پیدا کند و دکتر فاطمی نیز نظارت و فعالیت داشته باشند و مبلغی نیز برای شروع به حساب بیمارستان واریز شود. به خانواده این دانش آموزان اطمینان داده شده بود که همه چیز آماده است و مى‌توانند برای درمان آماده شوند. اما در تاریخ 30 آذر هنگام مراجعه این افراد، بیمارستان محب از پذیرش آن ها خودداری مى‌کند و مشخص مى‌شود که حتی یک ریال هم به حساب بیمارستان واریز نشده. عبدی در ادامه با اشاره به اینکه دو وزارتخانه بهداشت و آموزش پرورش  از پاسخگویی به این خانواده ها امتناع کرده و هر یک مسئولیت را به گردن دیگری نهاده اند، مى‌افزاید:  این افراد نیز دست فرزندانشان را گرفته و به قصد تحصن مقابل نهاد ریاست جمهوری رفته اند که به داخل نهاد دعوتشان کرده اند و چند ساعتی نیز در سالن انتظار نشسته اند، اما پس از آن هیچ‌کس به سراغشان نیامده و پاسخ مشخصی نگرفته اند. عبدی با تاکید بر اینکه خانواده ها منتظر یک پاسخ قانع کننده هستند، مى‌گوید آن‌ها از دولت احمدی نژاد انتقاد دارند و از دولت روحانی انتظار، چرا که دولت موظف است بستری فراهم کند که این کودکان به حقوق قانونی خود برسند.
    آخرین ویرایش: جمعه 6 دی 1392 10:57
    ارسال دیدگاه